Dersin Adı | Türkiyede Dış Ticaret ve Yatırım Politikaları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ITF 408 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı öğrencilere Türk Dış Ticareti ile ilgili tüm gelişmeleri ve uygulanan yatırım politikaları ile temel bilgileri vermektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, Türkiye'nin ithalat ihracat rejiminin yanı sıra, dış ticaret teknikleri ile Türkiye’deki yatırım politikaları konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Uluslararası Ticaret ve Yatırım Terimleri | Ders notları ve aşağıda yer alan diğer destekleyici kaynaklar |
2 | Hükümet Politikası ve Uluslararası Ticaret | Hill, C.W.L. and Hult, G.T.M., (2018), Global Business Today, 10th Ed. McGraw Hill Education, Chapter-7 |
3 | Ticaret ve Yatırım Politikalarının Politik Ekonomisi | Ders notları ve aşağıda yer alan diğer destekleyici kaynaklar |
4 | Doğrudan Yabancı Yatırımlar | Hill, C.W.L. and Hult, G.T.M., (2018), Global Business Today, 10th Ed. McGraw Hill Education, Chapter-8 |
5 | Dış Piyasalara Girme | Hill, C.W.L. and Hult, G.T.M., (2018), Global Business Today, 10th Ed. McGraw Hill Education, Chapter-13 |
6 | Uluslararası İşletme Stratejisi | Hill, C.W.L. and Hult, G.T.M., (2018), Global Business Today, 10th Ed. McGraw Hill Education, Chapter-12 |
7 | Türkiye'nin Dış Ticaret Stratejisi | Ticaret Bakanlığı |
8 | WTO Raporları | WTO |
9 | Türkiye'ye Yatırım Raporları | Deloitte, PwC, KPMG and E&Y |
10 | Ara Sınav | |
11 | Türkiye'ye Yatırım | http://v1.invest.gov.tr/tr-TR/Pages/Home.aspx |
12 | Grup Sunumları | |
13 | Grup Sunumları | |
14 | Grup Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Hill, C.W.L. and Hult, G.T.M., (2018), Global Business Today, 10th Ed. McGraw Hill Education |
Önerilen Okumalar/Materyaller | WTO, International Trade Statistics, WTO, World Trade Reports YASED, FDI Evaluation Reports Central Bank Balance of Payments Statistics, www.tcmb.gov.tr Ministry of Trade Statistics, www.ticaret.gov.tr UNCTAD Global Investment Trends Monitors, www.unctad.org Deloitte, PwC, KPMG and E&Y Reports on Investing in turkey International Indices (IMF/WB/OECD) World Bank Doing Business, www.doingbusiness.org UNCTAD, www.unctad.org World Economic Forum, www.weforum.org |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 70 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 55 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 24 | ||
Toplam | 166 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
2 | Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3 | Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder. | X | ||||
4 | Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar. | X | ||||
5 | Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur. | X | ||||
6 | Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular. | X | ||||
7 | Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır. | X | ||||
8 | Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur. | X | ||||
9 | Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar. | |||||
10 | Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest